+48 602 677 758

kontakt@vrzeczoznawcy.pl

Lakierowanie fabryczne a renowacyjne

Istnieje duża różnica pomiędzy lakierowaniem przemysłowym produkcji a lakierowaniem renowacyjnym w warsztacie. Podczas produkcji lakierowaniu podlega tylko nieuzbrojone nadwozie – bez silnika, okładzin, obić itp. Natomiast do lakierowania w warsztacie nie wymontowuje się tych elementów, chyba że chodzi o wymianę całego nadwozia. Wszystkie elementy i powierzchnie, które nie będą lakierowane, trzeba starannie zasłonić. Lakier nałożony fabrycznie ma zawsze jednorodną strukturę, a pigmenty metaliczne czy mikowe są zawsze jednakowo ułożone. Natomiast wygląd i struktura lakieru nałożonego w warsztacie stanowią swoisty podpis lakiernika. Lakier używany w warsztacie musi schnąć w niższej temperaturze, gdyż tworzywa sztuczne, mechanizmy i urządzenia elektroniczne nie powinny być nagrzewane powyżej 60 – 70 °C. Do wykonania naprawy lakierniczej trzeba dysponować odpowiednim wyposażeniem, narzędziami i środkami pomocniczymi.